Кауфланд Младост, Околовръстен път

гр.София

Гласуване за Награда на публиката

За да гласувате за сградата, моля попълнете валиден Email адрес и натиснете бутона "Гласувай". (Можете да гласувате само за един проект в категория.)

Детайли за проекта

Инвеститор

„КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО“ КД

Архитект

„ИнтАрх“ ООД

Изпълнител

„Аргогруп Екзакт“ ООД

Конструктор

„Микс Констръкшън“ ООД (инж. Пламен Христов)

Допълнителна информация

Описание на проекта

1. Инвестиционни характеристики на сградата Новият хипермаркет Kaufland на ул. „Околовръстен път" 271 в ж.к. „Младост 4" е построен по последни екологични стандарти и ползва 100% „зелена" енергия. Обектът с обща инвестиция от 40 млн. лева и 90 нови работни места е разположен на близо 5000 кв. м. застроена площ, от които над 2500 кв. м. – търговска площ. В него клиентите могат да открият несравним избор от над 18 000 свежи и качествени продукти, от които близо 5000 нехранителни стоки. С многообразие от продукти и услуги в зоната с наематели новооткритият обект надгражда One Stop Shopping концепцията на Kaufland, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. 2. Архитектура, дизайн, функционалност Изграждането и ситуирането в парцела на сградата на хипермаркет Kaufland е в съответствие с допустимите градоустройствени показатели на зоната. Изпълнено е богато озеленяване – комбинация на дървесини видове, храсти, увивни растения с декоративни перголи. С това се осигурява хармонично вписване на сградата в имота като се повишава естетическата стойност на средата. Ландшафтното решение влияе силно върху редукцията на топлинните острови на града, редуцира влиянието на автомобилите по "Околовръстен път" и създава нова паркова среда за квартала. Осигурена е максимална функционалност на връзките към "Околовръстен път" и квартал "Младост". Предвидени са два входа за клиенти от локалното платно на Околовръстен път и от ул. „Проф. Александър Танев“. Зоната за зареждане на магазина е разположена така, че да не се получава преминаване на камиони през паркинга за клиенти. Паркингът разполага с 202 паркоместа. Паркоместата и обслужващите улици са оразмерени за максимално удобство на клиентите. Допълнителният комфорт е осигурен с перголи за засенчване, зарядна станция за електромобили и отделни места, предвидени за хора в неравностойно положение и майки с деца. Използваните материали са устойчиви и дълготрайни. Паркоместата са изпълнени с бетонни павета. Предвиден е паркинг за велосипедисти с 14 стойки, разположени под козирката на магазина в непосредствена близост до входа. Входът на магазина е оформен като своеобразен площад за максимално улеснена достъпност. Това пространство се изпълнява от бетонови павета с тефлоново покритие, което позволява лесна поддръжка. На първо ниво магазинът е разделен в план на 3 основни зони – зона склад и зареждане, търговска зала и зона преддверие, пасаж и концесионери. Концепцията за One Stop Shopping е реализирана като към 2500м2 търговска зала е оформена и зона с наематели, която предлага микс от услуги. За интериора на сградата в търговска зала е изградена модерна навигационна система за по-лесната, бърза и интуитивна ориентация на посетителите. Всяка търговска зона е подчертана в различно цветово решение. Пекарна и зона свежи храни са оформени със стилна самостоятелни бленди лесно разпознаваеми за клиентите от зоната на главните коридори. За улеснение касова зона е оборудвана с осем стандартни и шест модерни каси на самообслужване. Отличителната за Kaufland витрина с обслужване предлага свеж избор от повече от 360 артикула, сред които прясно месо, риба, млечни продукти, месни и млечни специалитети и деликатеси. Свежите предложения включват още над 300 внимателно подбрани сортове плодове и зеленчуци, подправки и цветя. Kaufland подкрепя българските производители и стимулира местното производство, като техните предложения ще имат своето място и във втория обект на Kaufland в „Младост“. В постоянния си асортимент веригата традиционно предлага близо 5000 български продукта, като в новия обект могат да бъдат открити и 325 регионални предложения на производители от региона на София. Част от тях са представени в специално обособената зона „Фермерски пазар“ с продукти на семейни ферми и малки мандри, както и на регионални производители. Фермерските предложения в „Младост“ включват 46 различни видове месни деликатеси и млечни продукти. Разнообразието в асортимента се допълва от “To Go” витрина с качествени и свежи продукти, удобни за консумация в забързаното всекидневие, както и от обособен щанд за над 300 охладени и неохладени здравословни продукти - био, веган и вегетариански, без глутен и без лактоза, без захар. Важна част от предложенията са и собствените марки на Kaufland, които са над 3 700 в новия обект. Зоната на склада е оборудвана с хладилни камери с различни температурни режими, стелажи за високо складиране и зона за разтоварване. Постигната е максимална функционалност и кратки връзки между зареждане, складиране и търговска зала. Екстериорът на сградата се отличава с модерна изчистена визия. Фасадите са пример за ритмичност и хармонично съотношение на обемите. Цветовата композиция и архитектурните елементи отделят ключовите функционални звена и създават ритъм. Финото фасадно осветление подчертава силуета на входа и второто ниво на сградата. Козирката над входа на магазина покрива пешеходното пространство с впечатляващо издаване от 11 метра. 3. Строителство, енергийна ефективност и технологични показатели Конструкцията на сградата е смесена. Основната носеща конструкция е от сглобяеми стоманобетонови елементи. Второто ниво е реализирано със стоманена конструкция от главни и второстепенни греди. Вложените материали гарантират висока енергоефективност на сградата. Ограждащите фасадни стени са изпълнени с топлоизолационни пакети с пълнеж от минерална вата с дебелина 16см., а в зоната на склада с трислоен стоманобетонов панел с дебелина 34см. Покривът е изпълнен с трапецовидна ламарина и твърда минерална вата с дебелина 18см. Сградата има иновативна „зелена“ климатична система, която комбинира отопление и охлаждане. Тя не използва горива, а остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения чрез междинни топлообменници фреон-вода, присъединени към хладилната инсталация. За летен режим е предвидена допълнителна термопомпена инсталация, осигуряваща ледена вода за охлаждане. По този начин Kaufland България премахва от покривите на своите филиали охладителните агрегати (чилъри), като една от целите на иновацията е насочена към намаляване шумовото замърсяване в района. Тези системи, щадящи околната среда осигуряват сградата да отговаря на най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство. Той ползва 100% „зелена“ енергия, към която компанията ни премина изцяло от март тази година.. Хипермаркетът разполага с последно поколение LED осветление за максимална енергийна ефективност. Чрез инсталираната бърза електро-зарядна станция за електрически автомобили с две паркоместа стимулираме използването на електрически автомобили, щадящи околната среда. Хипермаркетът има иновативна система за дистанционен контрол, мониторинг и управление на енергийните товари, което допълнително води до намаляване на електропотреблението. До края на 2022 ще започне изграждането и на фотоволтаична инсталация за собствени нужди, с което ще се намали годишния разход на електрическа енергия до 20%. Защо смятате, че сградата трябва да бъде отличена - избройте 3 ключови качества на сградата, заради които смятате, че сградата трябва да бъде отличена. 1. Модерна визия. 2. Удобство за посетителите. 3. Зелена концепция, щадяща природата.

Видео
play

ПРЕДИШЕН ПРОЕКТ

Общински пазар Васил Шаханов

СЛЕДВАЩ ПРОЕКТ

Ритейл парк Перник Плаза