Пазарджик, бул. Стефан Стамболов 13
За да гласувате за сградата, моля попълнете валиден Email адрес и натиснете бутона "Гласувай". (Можете да гласувате само за един проект в категория.)
Инвеститор
Видеолукс холдинг
Архитект
Артек дизайн ЕООД
Изпълнител
Балканстрой КК ООД
Конструктор
БАЛМЕР ИНЖЕНЕРИНГ ООД
Описание на проекта
Инвестиционни характеристики
HOLIDAY PARK Пазарджик е търговски комплекс тип ритейл парк, който се състои от пет сгради, автомивка и заведение обединени с общ пакринг. Проектът е разположен на терен с обща площ от 57 000 кв.м. Ритейл паркът включва 21 магазина на търговска площ от 23 600 кв.м. Сред тях са, както Технополис, Практикер, LC Waikiki, New Yorker и Sinsey, обекти като CCC, Pepco, JYSK, T MARKET и Хиполенд. На разположение са общо 480 броя паркоместа. В територията на комплекса има зарядни станции за електриически автомобили и автомивка. HOLIDAY PARK Пазарджик е единственият работещ ритейл парк в града. Основната му цел е да предостави на жителите и гостите на града разнообразие от възможности за шопинг, забавление, почивка, време за приятели и семейство. Осигурява присъствие на брандове, които посетителите могат да открият само на това място в региона. Ритейл паркът е със 100% запълнени площи още от деня на отварянето на врати.
Архитектура, дизайн, функционалност
Водещо в замисъла на проекта е освен да осигури гореизброените възможности за шопинг и условия за прекарване на свободно време, също и да подобри градската среда. От една страна е съобразен лесният достъп от всяка точка на града – с градски транспорт или с автомобил. Транспортният и пешеходен достъп е съгласно наличен вход в североизточния край на имота откъм ул. „Димчо Дебелянов“, а успоредно с това ползва и входът откъм бул. „Стефан Стамболов“. Сред 480-те безплатни паркоместа има и 8 за автомобили на хора в неравностойно положение, ситуирани в близост до главния вход на магазина. В тази зона е изграден понижен бордюр. Подовете са без прагове и стъпала. Всички стълби в и извън сградата са със специален релеф на стъпалата, а настилките на пешеходните пространства извън сградата също са противохлъзгави. В проекта са осигурени 80 броя места за велосипеди (24 бр. клас 1 и 56 бр. клас 2). Те са разположени на тротоара в непосредствена близост до входовете на магазините и под козирките.
По отношение на дизайна във всички ритейл паркове под бранда HOLIDAY PARK се използват идентични архитектурни решения, дизайнерски елементи и цветове - един и същ цвят на еталбонда, сходни стъклени козирки, осветителните стълбове и телата по тях. Обемите и формите се характеризират с геометричност и простота. Входовете на търговските обекти са акцентирани чрез входни арки и козирки, като е предвидена и зона за рекламна табела над всеки един от тях. Важен елемент във всеки обект на HOLIDAY PARK е озеленяването - по периферията на имота са създадени предимно площи за озеленяване с армирана тревна настилка за осигуряване на противопожарен път, както и различни дървесни видове. П-образното разположение на сградите позволява оптимално разпределение на търговските площи спрямо нуждите на различните наематели. В Блок 1 е разположен магазин за промишлени стоки. В Блок 2 – аптека, магазини за промишлени стоки и кафене. В Блок 3 са разположени магазин за промишлени стоки и техническо помещение.
Строителство, енергийна ефективност и технологични показатели
Процесът на строителството на търговския комплекс отне 9 месеца – от първа копка на 10.03.2022 г. до откриването на 16.12.2022 г. Конструкцията на сградите е от сглобяеми стоманобетонови елементи. Покривът е изпълнен чрез система от ламарина LT155 и топлоизолиращ слой от минерална вата. Завършен е с хидроизолационна мембрана. Фасадните стени са изпълнени от „сандвич панели“ с пълнеж от минерална вата. Вътрешните преградни стени са леки по система Кнауф, като на необходимите места са пожарозащитни стени с EI120 и EI60. Витрините в зоната на входовете към обектите са с външен елемент на стъклопакета тип “триплекс”. Вътрешността е запълнена с инертен газ (аргон). Във витрините на входа са интегрирани автоматични плъзгащи се врати, които притежават задължителен сертификат за евакуационо приложение. Всички остъклявания по пътя за евакуация са закалено стъкло или триплекс. На покрива са проектирани изискуемия брой противодимни люкове. По цялата площ на сградата е изпълнена шлайфана, армирана, бетонова настилка, върху която е положена архитектурна настилка съгласно спецификата на помещенията. Важен е и екосъобразният подход в осигуряването на енергийна независимост на проекта. Към момента има изградени фотоволтаични електроцентрали на покрива на магазини Технополис и Практикер. В процес е и изграждането на покривите на новите три сгради в комплекса.
Ключови качества
Като приоритет на търговския комплекс HOLIDAY PARK Пазарджик, търговските площи са сред основните характеристики на обекта – разположени П-образно за удобство и функционалност. Едно от постиженията е и създаването на 600 работни места и предлагането на услуги на европейско ниво. Още от деня на отварянето си, комплексът се радва на огромен интерес от клиенти и посетители от всяка възраст, които намират отговор на нуждите си. Големите площи със зелена свежа трева и красивите дървета не само допълват ландшафта, но и създават обогатена картина на градската среда, като превръщат ритейл парка в място за положителни изживявания.
Прикачени документи