Първа награда - HOLIDAY PARK Перник

Перник, ул. Захари Зограф 159, отбивката за кв. Калкас

Детайли за проекта

Инвеститор

Видеолукс холдинг

Архитект

АТЕК-ВД ЕООД

Изпълнител

Бараж Груп ООД

Конструктор

БАЛМЕР ИНЖЕНЕРИНГ ООД

Допълнителна информация

Описание на проекта

Инвестиционни характеристики на обекта

HOLIDAY PARK Перник е планиран да бъде един от най-мащабните ритейл проекти в страната и най-големият в югозападна България. Разположен е на терен от 75 000 кв.м, като общата отдаваема площ на трите сгради, от които е изграден комплексът, е 23 232 кв.м, на която са разположени 21 магазина. Обособени са и 555 паркоместа, в рамките на които са предвидени необходимият брой такива за хора в неравностойно положение, разпределени равномерно и ситуирани на не повече от 50 м от главните входове. В паркинга са разположени равномерно и паркоместа за родители с малки деца. Пред Сграда А са обособени стойки за 9 велосипеда.

HOLIDAY PARK Перник е разположен на изключително комуникативно място – на бул. Скоростна магистрала и централната пътна детелина, водеща към центъра на града. Това позволява бърз и удобен достъп както на жителите на Перник, така и на тези от близките градове Брезник, Радомир и Кюстендил. Основната му цел е да предостави на жителите и гостите на града разнообразие от възможности за шопинг, забавление, почивка, време за приятели и семейство. С тази идея е и планираният food court с ресторант и зона за бързо хранене в границите на терена, който е в процес на изграждане.

Архитектура, дизайн, функционалност

Приоритет в замисъла на проекта има подобряването на съществуващата градска среда. Проектът представлява три самостоятелни сгради обърнати към общ паркинг.

Сграда „А“ е ситуирана в южната част на имота. Тя е едноетажна с частични междинни нива (двуетажни части), с височина 9,14 м и застроена площ от 13 270 кв.м. Обемът ѝ е функционално разделен на четири магазина и тоалетна за общо ползване в комплекса, пригодена за хора в неравностойно положение. Всеки магазин разполага със самостоятелен вход за клиенти от север и самостоятелен вход-изход за зареждане от юг.

Сграда „Б“ е ситуирана в западната част на имота. Тя е едноетажна с височина 7,62 м и има застроена площ от 4336 кв.м. Обемът ѝ е функционално разделен на осем магазина. Всеки магазин разполага със самостоятелен вход за клиенти от североизток и самостоятелен вход-изход за зареждане от югозапад.

Сграда „В“ е ситуирана в източната част на имота. Тя е едноетажна с височина 9,27 м и има застроена площ от 4479 кв.м. Обемът ѝ е функционално разделен на шест магазина. Всеки магазин разполага със самостоятелен вход за клиенти от запад. По отношение на дизайна във всички ритейл паркове под бранда HOLIDAY PARK се използват идентични архитектурни решения, дизайнерски елементи и цветове - един и същ цвят на еталбонда, сходни стъклени козирки, осветителните стълбове и телата по тях. Обемите и формите се характеризират с геометричност и простота. Входовете на търговските обекти са акцентирани чрез входни арки и козирки, като е предвидена и зона за рекламна табела над всеки един от тях.

Строителство, енергийна ефективност и технологични показатели

Процесът на строителството бе съпътстван от редица предизвикателства и трудности, но за изпълнението се доверихме на един от най-сигурните ни партньори - Бараж Груп, които преодоляха успешно всички препятствия. Значителната денивелация наложи изкопаването и преместването на 300 хиляди куб. м земна маса. Последва дълъг процес за допълнително укрепване на терена, преди да започне надземното строителство. Срокът за изпълнение на целия проект отне 13 месеца и беше открит за посетители на 16.06.2023 г. Като допълнителен елемент в цялостния проект беше добавен ресторант и зона за бързо хранене. Това е в отговор на очакванията на клиентите и посетителите ни за допълнително изживяване.

Конструкцията на проектните сградите е сглобяема, стоманобетонна. Покривът е изпълнен по система на “ROCKWOOL” с огнеустойчивост, съставен от стоманени листове с трапецовиден профил, два слоя плочи от минерална вата с обща дебелина 160 мм и хидроизолационна мембрана. Фасадните стени са от панели с минерална вата. Входните витрини са с окачена фасада с прекъснат термомост и автоматични плъзгащи се врати. Вътрешните преградни стени са от гипсокартон, по системата на Кнауф, като на необходимите места стените са пожарозащитни със съответната степен на огнеустойчивост. За автоматичното пожарогасене в Магазин 1 - Практикер, Сграда „А“ се използва подземен воден резервоар с помпено помещение. В духа на екосъобразния бизнес подход престои изграждане на фотоволтаична електроцентрала на покрива на целия търговски комплекс. На паркинга на търговския парк в Перник оперира станция за зареждане на електрически автомобили - един брой 60 kW и три броя 50 kW. IV.

Ключови качества

Търговският комплекс HOLIDAY PARK Перник e с функционално и удобно разположение, което спестява време на клиентите, като им осигурява лесен и бърз достъп до магазините. Районът е облагороден и ще се превърне в парк и приятно място за отдих и пазаруване. Красивият зелен облик е постигнат със засаждането на над 500 широколистни, иглолистни дървета и декоративни храсти. Проектът вече е сред любимите места за отмора и шопинг на жителите и гостите на Перник.