Кауфланд Люлин 3, София

София, ж.к. "Люлин" 3 , бул.Царица Йоанна № 97

Детайли за проекта

Инвеститор

"КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО" КД

Архитект

"ИНТ АРХ" ООД

Изпълнител

„АРГОГРУП ЕКЗАКТ“ ООД

Конструктор

инж. Тодор Василев Папучаров

Допълнителна информация

Описание на проекта

Инвестиционни характеристики на сградата

Куфланд" (Kaufland) инвестира 37 млн. лева в нов хипермаркет в столичния квартал "Люлин 3". Това е 14-ят обект на търговската верига в София и 64-тия в страната, с който се откриват нови 70 работни места. „Кауфланд Люлин – Царица Йоанна“ е разположен в ж.к. „Люлин“ 3 на бул. „Царица Йоанна“ и ул. „Околовръстен път" в гр. София. Сградата е построена по последни екологични стандарти и ползва 100% „зелена" енергия.

Площта на поземленият имот е 24 299 кв.м. Обектът е разположен на 4 900 кв. м. застроена площ, от които над 2 800 кв. м. – търговска. В търговската зона са разположени над 21 000 продукта, разпределени чрез модерна интериорна навигационна система за лесна, бърза и интуитивна ориентация.

Отделните търговски зони са решени в различни ярки цветове. На входа на магазина са разположени зоните за „Свежи храни“, „Био“ продукти и „Пекарна“, които са оформени със стилни самостоятелни бленди, лесно разпознаваеми за клиентите от зоната на централните коридори. Във вътрешността на магазина поетапно са групирани различни типове продукти – хранителни и нехранителни, обособени в хармонични и просторни отделения.

Във вътрешността на магазина е разположена една от най-дългите витрини с обслужване в магазинната мрежа на Kaufland България. Тя е с дължина от 25 метра, като в нея място намират над 400 свежи артикула разделени в отделни тематични секции – меса и колбаси, риба и морски дарове, сирена и млечни деликатеси. За улеснение на клиентите „Касова зона“ е оборудвана с осем стандартни и шест модерни каси на самообслужване, които са предпочитан начин на разплащане от средно около 30% от посетителите и спестяват допълнително време при пазаруване.

С многообразие от продукти и услуги в зоната с наематели новооткритият обект надгражда One Stop Shopping концепцията на Kaufland, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. За посетителите на Kaufland „Люлин“ 3 във вътрешността на магазина отваря врати най-големият обект на Pizza Lab в София, първата физическа аптека Benu в България и 60-ия съвместен обект на оператора за парични преводи и плащания Easy Pay.

Архитектура, дизайн, функционалност

Изграждането и ситуирането в парцела на сградата на хипермаркет Кауфланд е в съответствие с допустимите градоустройствени показатели на зоната. Изпълнено е богато озеленяване от 10 000 кв.м зелени площи и близо 200 бр. дървета и храсти. Сградата е вписана хармонично в имота, максимално отдалечена от съществуващите жилищни сгради с обширна зелена площ, с което се повишава естетическата стойност на средата.

Ландшафтното решение влияе силно за редукция на топлинните градски острови, редуцира влиянието на автомобилите на Околовръстен път и създава условия за нова паркова среда за квартала. Осигурена е максимална функционалност на връзките към Околовръстен път и квартал Люлин. Предвидени са два входа за клиенти от локалното платно на ул.“Околовръстен“ път и от бул. „Царица Йоанна“. Зоната за зареждане на магазина е „потопена“ на близо 4м под нивото на ул. „Ицках Грациани“, чрез озеленена шкарпа, която се явява естествена шумова преграда.

Екстериорът на сградата се отличава с модерна изчистена визия. Фасадите са пример за ритмичност и хармонично съотношение на обемите. Цветовата композиция е третирана в ахроматична гама, като единствено входът на магазина е подчертан във фирмения червен цвят чрез алуминиеви композитни панели.

Идеята за динамичност на фасадата е осъществена чрез вертикални завършващи профили в същата гама. Фасадите на едноетажното тяло са оформени със сандвич панели на хоризонтален монтаж пълнеж от минерална вата Второто ниво на сградата, в което се помещават социалните помещения за служители, е разположено в зоната над входа на магазина. То представлява обемно-архитектурен акцент, като същевременно изпълнява функционалната роля на козирка за клиенти.

Фасадата на второто ниво е изпълнена от алуминиеви композитни панели в тъмен цвят. Входът на магазина е оформен като своеобразен ъглов площад с максимално улеснена 270 градусова достъпност.

На първо ниво магазинът е разделен в план на 3 основни зони – Търговска зала, зона „Преддверие, пасаж и концесионери“ и зона „Склад и зареждане“. Новият хипермаркет изцяло въплъщава One Stop Shopping концепцията на ритейлъра, която е насочена към разширяване на броя на стоките и услугите предлагани на едно място и на един паркинг. Дизайнът на всеки един от трите обекта е в унисон с цялостния интериор и подсилва усещането за елегантност и стил още от входа. Паркингът разполага с 211 паркоместа, които са оразмерени за максимално удобство на клиентите. Допълнителният комфорт е осигурен от висока дървесна растителност за засенчване и обособяване на специализирани места, предвидени за хора в неравностойно положение и майки с деца. В непосредствена близост до входа, под козирката, е разположен паркинг за велосипеди с 16 стойки.

Строителство, енергийна ефективност и технологични показатели

Конструкцията на сградата е смесена. Основната носеща конструкция е от сглобяеми стоманобетонови елементи. Второто ниво е реализирано със стоманена конструкция от главни и второстепенни греди. Вложените материали гарантират най-висока енергоефективност на сградата и свеждане на въглеродните емисии до минимум. Ограждащите фасадни стени са изпълнени с топлоизолационни пакети с пълнеж от минерална вата с дебелина 16см, а в зоната на склада - с трислоен стоманобетонов панел с дебелина 34см. Покривът е изпълнен с трапецовидна ламарина и твърда минерална вата с дебелина 18см.

Сградата има иновативна „зелена“ климатична система, която комбинира отопление и охлаждане. Това е първият филиал на Kaufland България снабден с последно поколение на охлаждащо-отоплителна инсталация с термопомпен агрегат с безвреден за околната среда хладилен агент, като отпадната топлина от хладилниците се използва за отоплението на филиала. За обезпечаване нуждите на магазина се използва 100% „зелена“ енергия, към която компанията ни премина изцяло от март 2022.

Хипермаркетът разполага с последно поколение LED осветление за максимална енергийна ефективност. Хладилната инсталация на сградата е от най-нов тип, с безвреден за околната среда хладилен агент, хладилни витрини със стъклени врати и LED осветление, позволяващи да се намали годишното потребление на електрическа енергия с 25%, в сравнение с конвенционална хладилна инсталация. На покрива предстои изграждане на фотоволтаична инсталация за собствени нужди, която ще намали годишното потребление на електричество с между 15 и 20 %. Инсталираната в магазина сградна автоматизирана система с дистанционен мониторинг допълнително спомага за оптималното използване на енергията и ресурсите 24 часа в денонощието.

Качеството на въздуха в магазина се контролира с допълнително инсталирани сензори за въздух в търговската зала, като по този начин се гарантира постоянния обмен на въздуха в магазина. Разхода на вода в магазина е оптимизиран с поставянето на допълнителни устройства за икономия на вада на умивалниците, както и използването на тоалетни структури с намален разход на вода.

В продължение на дългосрочната програма на компанията за енергийна ефективност и електромобилност, магазинът е оборудван и с бързозарядна електрическа станция за електрически автомобили, която е на разположение за ползване от клиентите. Това е 16 бързозарядна станция, към съществуващата собствена мрежа от зарядни станции на Kaufland България.

Стратегическото разположението на магазина до голяма пътна артерия допълнително дава предимство за достъп на електромобили, повишаване на електромобилността и спестяването на въглеродни емисии.

Ключови качества на сградата:

- Модерна градска визия/“Зелен Остров“ в града.

- Сградата е пример за нискоемисионно и устойчиво строителство, технологични иновации и интеграция на природата в градската среда.

- Интериор, максимално адаптиран за предоставяне на лесен достъп до над 21 000 стоки от страна на клиентите ни.

Видео
play